ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ
Οι μαθητές ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις και η παραφιλολογία γύρω απ αυτές οργιάζει. Τα φροντιστήρια(αυτό το φρούτο που ευδοκιμεί μόνο στο εύκρατο κλήμα της Ελλάδας και δεν προβληματίζει κανέναν, ούτε δεξιό, ούτε κεντρώο, ούτε αριστερό, ούτε γονείς, ούτε κοινωνία), έχουν τις μηχανές στο φουλ, το Υπουργείο Παιδείας κόπτεται για το αδιάβλητο των εξεταστικών συστημάτων και οι Ψυχολόγοι φωνάζουν ότι τα παιδιά χρειάζονται αυτές τις δύσκολες ώρες ψυχολογική υποστήριξη, επιμένουν μάλιστα, ότι κάθε Σχολείο πρέπει να έχει πλέον και τον ψυχολόγο του, όπως άλλωστε ψυχολόγο χρειάζεται και ο κάθε Έλληνας! Αν σοβαρευτούμε, μπορούμε να κάνουμε τις παρακάτω σκέψεις: 1.Με την σύγχυση και το άγχος που επικρατούν, συμπεραίνεται ότι η πανεπιστημονική είναι η μόνη πόρτα της ζωής, οι τυχεροί την περνάνε και πάνε κατ ευθείαν στον Παράδεισο, όπου τρώνε με χρυσά κουτάλια, οι άλλοι μένουν στην δυστυχία της κόλασης. 2.Η κοινωνία της τεχνολογίας όπου ζούμε(με τη θέληση μας ή χωρίς), έχει δημιουργήσει πολλές απασχολήσεις και πολλά επαγγέλματα, όπως του υδραυλικού, του ηλεκτρολόγου, του καθαριστή κτηρίων, των κηπουρών, των τεχνιτών αυτοκινήτων και κάθε είδους μηχανήματων, των logistics, των ταχυμεταφορέων, των μηχανουργών και πληθώρα άλλων. Όλα αυτά τα επαγγέλματα είναι υποστελεχομένα και περιφρονημένα. Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς με μη καθοδηγούμενη σκέψη, γιατί ένας φουκαράς πλεονάζων δικηγορίσκος ή ένας αξιολύπητος δημόσιος υπαλληλίσκος, πρέπει να αισθάνεται καλύτερα από έναν υδραυλικό ή μηχανουργό; Η απάντηση είναι εύκολη: Είμαστε ακόμα στην προσπάθεια μετάταξης από την θέση του ανυπόληπτου σκλάβου που παίρνει εντολές και εργάζεται, στη θέση του προνομιούχου αφεντικού που δίνει εντολές και επιβλέπει, θέλουμε να κρατάμε μολύβι και να γράφουμε, αντί για κατσαβίδι και να βιδώνουμε! 3. Κάποτε υπήρχαν οι Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές με το σλόγκαν «Τα θρανία δίπλα στις μηχανές», όσοι είχαμε ζήσει εκείνη την εποχή, θυμόμαστε την πολύτιμη συμβολή εκείνων των θαυμάσιων Σχολών στην στελέχωση της ελληνικής παραγωγικής διαδικασίας, γιατί τότε πιστεύαμε, ότι για να έχουμε έπρεπε να παράγουμε και όχι να εισάγουμε και να δανειζόμαστε για να πληρώνουμε ! 4. Αγαπητοί κερδοσκόποι και καιροσκόποι, αλλάξτε μυαλά και νοοτροπία, σταματήστε να πιστεύετε ότι υπάρχουν καλά και κακά επαγγέλματα, καλές και κακές δουλειές, υπάρχουν μόνο καλοί και κακοί εργαζόμενοι, κι αν αυτό το αποδεχτούμε θα επανέλθει η ηρεμία στην κοινωνία μας και οι ευχαρίστηση στη ζωή μας, οι επιτυχία στις Πανελλήνιες δεν αποτελεί πανάκια !
Απόστολος Γεωργόπουλος